Redigering.

  • Ram plet med dine tekster

  • Nænsom og præcis redigering

  • Få det vigtige frem

Tekstredigering

Vi har siden 2008 hjulpet offentlige instanser, virksomheder og forfattere med tekstredigering. Vi redigerer alle slags tekster. En god tekstredigering løfter dit gode arbejde frem. Kontakt os.

Vi har erfaring med tekstredigering af:

• artikler til magasiner
• rapporter til offentlige instanser
• bøger (både fagvidenskabelige og skønlitterære)
• hjemmesidetekster (artikler og virksomhedsprofiler)
• udbud og tilbud.

Hvad koster tekstredigering?

Du kan få priser på tekstredigering i vores prisberegner. Husk at vælge produktet ‘tekstredigering’. Her taster du antallet af ord, så får du en pris med det samme og kan e-maile os direkte. I prisberegneren kan du også få en pris på skriftlig feedback, hvis du ønsker, at vi skal kommentere på hele teksten.

Vi rydder op i teksten

Når vi redigerer tekster, gennemskriver vi materialet i forhold til sammenhæng og ensretning af sprogtonen, så budskabet appellerer til læseren. Vi gennemgår også tekstens formuleringer og opbygning og sørger for, at materialet får et klart og præcist udtryk uden knudrede sætninger. Undervejs i læsningen stiller vi spørgsmål til indholdet, hvis nogle af pointerne er svære at forstå for målgruppen, ligesom vi kommer med forslag til ændringer eller tilføjelser. Inden vi går i gang, aftaler vi selvfølgelig, hvad vi skal være særligt opmærksomme på, og hvad vi ikke skal ændre. Korrektur er altid en del af redigeringen.

Kommunikation, tekster og kærlighed

Bliv klogere på tekster.

Alle indlæg om tekstforfatning og korrektur fra vores blog om kommunikation, Ud med sproget!

Bog med ordet komma markeret

Nyt komma – godt, skidt, hvorfor?

/
Hvorfor indførte Sprognævnet det nye komma? Var det en god idé? Og er det lettere at læse tekster med nyt komma? Her får du svar på alt det, du ikke vidste om det nye komma. Hvem ved – måske bliver du fan?
mand i tvivl

Idiotkomma

/
Er du en idiot, hvis du sætter idiotkomma? Hvorfor hedder det idiotkomma? Og hvad er det lige, det er? Læs her, og undgå at være en ... ja ... idiot.

Kender du din målgruppe?

/
Kun hvis I kender jeres målgrupper, kan I ramme dem lige i hjertet. Der er forskel på at skrive til en mand på 65 og en kvinde på 30. Og der er forskel på, om du rammer dem, du gerne vil ramme, eller en helt anden gruppe af mennesker, som tilfældigt læser med. At kende sin målgruppe/modtagere er det vigtigste for jeres tekster.