Tekstforfatning.

  • Meningsfulde budskaber

En god tekst får læseren til at føle sig godt tilpas og fortæller, hvem du er. En god tekst vil gerne læses og giver lige præcis det, din læser står og mangler. En god tekst er forførende.

Hjemmesidetekster

Vi skriver hjemmesidetekster for kunder, der har noget på hjerte. Vi brænder for at hjælpe det gode og meningsfulde budskab ud i verden og se gode projekter spire. Når du brænder for noget og vil ændre på noget, tænder det en gejst i os, og det kan læses i dine tekster. Vi har igennem årene hjulpet en stor skare af virksomheder med at få succes online. Vi har skrevet en bog om det og høstet en masse erfaring. Men det er de sociale initiativer, der giver os røde kinder og kærlighed i årerne. Vi har fx hjulpet:

  • Folketinget med at skrive tekster til borgeren (dig og mig) om vores demokrati og historie på ft.dk.
  • Coaches, sygeplejersker og andre selvstændige med at skrive sælgende tekster om, hvordan de på hver deres måde hjælper mennesker til et bedre liv i fysisk og mental balance.
  • Københavns Kommune med at skrive vejledende tekster til Uddannelse København, der hvert år skaber praktikforløb for ca. 5.400 elever og studerende.
  • Kildevældsskolen med at skrive tekster om specialklasserækken til forældre med børn, der har særlige behov.

Konkurrenten er kun ét klik væk

Når vi skriver hjemmesidetekster, er teksten en ekspedient, der ligesom i en butik tager kunden i hånden, vejleder og informerer.

Uanset om det er viden, produkter eller virksomhedsprofiler, skal læseren (den potentielle kunde) føle sig i trygge hænder. Hvis man ikke får noget at vide, ved man jo ikke, hvad man går ind til, og føler man sig utryg, fejl-vejledt eller sulten efter flere informationer, er konkurrenten ikke mere end ét klik væk.

Den gode hjemmesidetekst

Gode hjemmesidetekster optimerer jeres salg, synlighed på nettet og stiller jer i et troværdigt, skarpt lys. Gode tekster giver jeres modtagere lyst til at handle: at købe og agere.

SEO er altid med

Når vi skriver hjemmesidetekster, tænker vi naturligvis altid på SEO, så teksterne bliver fundet i Google. Nedenfor kan du læse mere om, hvilke SEO-parametre vi bruger.

Hvad koster en hjemmesidetekst?

Kontakt os og få en god pris på hjemmesidetekster. Vi giver gode rabatter, hvis I skal have skrevet mange tekster.

Hvordan skriver vi hjemmesidetekster?

Vi skal kende virksomheden, før vi går i gang. Derfor tager vi altid en indledende snak enten over telefonen eller til et møde. Har I allerede et kommunikationsmateriale, vi kan lægge os op ad (fx en eksisterende hjemmeside), kan vi hente meget af vores research derfra, ellers modtager vi gerne diverse tekstmaterialer såsom powerpointpræsentationer, brochurer, cv’er eller andet materiale, der kan lære os om virksomheden og personerne bag.
Når vi skriver hjemmesidetekster, tager vi selvfølgelig også altid højde for, at vi skriver til nettet, så teksterne bliver fundet i Google.

Hvem er jeres modtagere, og hvad er jeres budskab?

For at kunne skrive en god tekst skal vi også kende modtageren (målgruppen) og budskabet. Det kan sagtens være, vi i samarbejde skal definere begge dele. En virksomhed kan have flere målgrupper og mange interessante budskaber, og vi skal parre dem rigtigt, så jeres tekster rammer plet.

Det kan du også få hjælp til

Vi skriver også tekster på engelsk og sætter jeres tekster op grafisk. Og så har vi lavet magasinudgivelser, hvor vi hjælper med hele processen fra brief til den færdige trykfil. Vi projektleder, interviewer, skriver, layouter og korrekturlæser.

Priser på tekstforfatning

Skriv eller ring til os, og du får et godt tilbud allerede i dag.

  • Meningsfulde budskaber

SEO-tekster.

Synlighed på Google er vigtigt for alle virksomheder med en stærk onlineprofil. Vi har skrevet sælgende SEO-tekster for både iværksættere og store virksomheder.

Vigtige SEO-parametre

Alle vores hjemmesidetekster har SEO for øje og er skrevet i et godt, sælgende sprog. Hvis du ønsker det, kan stiller vi ekstra skarpt på disse SEO-parametre:

  • Overskrifter: H1’er og H2’er
  • Interne links og gode ankertekster
  • Evt. udgående, eksterne links
  • SEO-titel og metabeskrivelse
  • Nøgleord og nøgleordsdensitet

Overskrifter: H1’er og H2’er

Vi skriver sælgende overskrifter, hvor de relevante nøgleord også er nævnt. Overskrifterne tjener to vigtige formål: 1) At fange læserens interessere og øge muligheden for konvertering, 2) At fange botternes interesse.

Interne links og gode ankertekster

Vi taler med jer om, hvilke sider I gerne vil booste, og sørger for, at der er mulighed for interne links til netop de sider med gode ankertekster og relevante nøgleord.

Evt. udgående links

Ønsker I også udgående links til eksterne, troværdige sider, kan vi også sørge for at skrive det ind i teksterne. Eksterne links til udgående sider kan være en god idé for læseren, men giver også søgemaskinerne et naturligt linkflow.

SEO-titel og metabeskrivelse

Vi skriver en passende og sælgende SEO-titel og metabeskrivelse til alle teksterne, hvor vi selvfølgelig nævner de relevante nøgleord. Vi sørger også for, at hverken SEO-titlen eller metabeskrivelsen er længere, end hvad der vises i søgeresultaterne (medmindre I har andre ønsker naturligvis. Nogle SEO-eksperter mener nemlig, at det er en god idé at skrive metabeskrivelsen længere end visningen, da det jo også er tekster, der muligvis indekseres, omend vi ikke kan se den).

Nøgleord og nøgleordsdensitet

Vi taler med dig om, hvilke nøgleord du gerne vil findes på i søgemaskinerne og udarbejder gerne en søgeordsanalyse i Googles Keyword Planner-Tool. Efterfølgende sørger vi for, at nøgleordene bliver integreret i teksterne med en passende nøgleordsdensitet, så vi naturligvis ikke keywordstuffer.

Læseren i centrum

Når vi skriver SEO-tekster, er læseren ALTID i centrum. Vi skriver altså ikke tekster bare for at tilfredsstille søgemaskinerne. Indholdet skal have kvalitet, være relevant og stille afsenderen/dig i et troværdigt lys, så teksterne også konverterer. Af den grund læser vi også altid korrektur på teksterne, inden vi sender dem/lægger dem op.

Forskellige former for SEO-tekster

Ofte er de SEO-tekster, vi skriver, egentlig bare forskellige typer af hjemmesidetekster, som selvfølgelig skal tilfredsstille læserens behov og alligevel fange søgemaskinernes interesse. Det er fx produktbeskrivelser, kategoribeskrivelser, guides, blogindlæg eller Viden Om-indlæg.

Hele pakken

Hvis du ønsker det, kan vi sagtens lægge teksterne op i jeres system, hvis det er nogenlunde brugervenligt som fx de fleste CMS-systemer. Når vi lægger op, sørger vi selvfølgelig for at linke internt og udfylde SEO-titel og metabeskrivelse. Skal vi også lægge teksterne op, koster det ekstra.

Kommunikation, tekster og kærlighed

Bliv klogere på tekster.

Alle indlæg om tekstforfatning fra vores blog om kommunikation, Ud med sproget!

Illustration af en stak vinbøger

Elsk dit emne!

/
Tag læseren i hånden, og gå nysgerrigt frem, når du skriver. Du skal elske dit emne og finde passionen frem, hvis dine tekster skal blive læst.
Foto af magnetbogstaver, der danner ordet link

10 ting, du skal gøre, når du lægger dine tekster på nettet

/
Dine tekster skal frem i Google, så dine potentielle kunder kan læse dem. Ellers er de ikke meget værd. Her kommer vi med en liste over de 10 ting, du skal huske, når du lægger dine tekster på nettet.
Bamse, Budskab, Modtager, Afsender, SEO og at Elske

Kram Bamsen!

/
Kun hvis du krammer bamsen, sælger du mere på nettet. Bamse står nemlig for Budskab, Afsender, Modtager, SEO og at Elske det, du skriver om. Så skynd dig at give bamsen et kæmpe mindeværdigt kram.
Tekstforfatning, 4.1 ud af 5 baseret på 31 vurderinger

a1kommunikation

Kronprinsessegade 68
1306 København K
+45 22423485
kontakt@a1kommunikation.dk

CVR: 32491936

Kontakt os

Tekstforfatning, 4.1 ud af 5 baseret på 31 vurderinger