Hjemmesidetekster.

  • Tekster, der når din læser

  • Tekster, der bliver fundet og læst

  • Tekster, der fortæller, hvem du er

Konkurrenten er kun et klik væk

For bl.a. Folketinget, Coop og Kärcher har vi skrevet hjemmesidetekster, der giver trafik, synlighed og salg. Når vi skriver hjemmesidetekster, er teksten en ekspedient, der ligesom i en butik tager kunden i hånden, vejleder og informerer.

Uanset om det er viden, produkter eller virksomhedsprofiler, skal læseren (den potentielle kunde) føle sig i trygge hænder. Hvis man ikke får noget at vide, ved man jo ikke, hvad man går ind til, og føler man sig utryg, fejl-vejledt eller sulten efter flere informationer, er konkurrenten ikke mere end et klik væk.

Den gode hjemmesidetekst

Gode hjemmesidetekster optimerer jeres salg, synlighed på nettet og stiller jer i et troværdigt, skarpt lys. Gode tekster giver jeres modtagere lyst til at handle: at købe og agere.

Hvilke tekster skriver vi?

Vi skriver:

  • forsidetekster
  • virksomhedsprofiler
  • artikler
  • produktbeskrivelser
  • kategoribeskrivelser
  • blogindlæg
  • FAQ’s
  • interviews
  • guides

SEO er altid med

Når vi skriver tekster til nettet, tænker vi naturligvis altid på SEO. Nedenfor kan du læse mere om, hvilke SEO-parametre vi bruger.

Hvad koster en hjemmesidetekst?

Kontakt os og få en god pris på hjemmesidetekster. Vi giver gode rabatter, hvis I skal have skrevet mange tekster.

Hvordan skriver vi hjemmesidetekster?

Vi skal kende virksomheden, før vi går i gang. Derfor tager vi altid en indledende snak enten over telefonen eller til et møde. Har I allerede et kommunikationsmateriale, vi kan lægge os op ad (fx en eksisterende hjemmeside), kan vi hente meget af vores research derfra, ellers modtager vi gerne diverse tekstmaterialer såsom powerpointpræsentationer, brochurer, cv’er eller andet materiale, der kan lære os om virksomheden og personerne bag.
Når vi skriver hjemmesidetekster, tager vi selvfølgelig også altid højde for, at vi skriver til nettet, så teksterne bliver fundet i Google.

Hvem er jeres modtagere, og hvad er jeres budskab?

For at kunne skrive en god tekst skal vi også kende modtageren (målgruppen) og budskabet. Det kan sagtens være, vi i samarbejde skal definere begge dele. En virksomhed kan have flere målgrupper og mange interessante budskaber, og vi skal parre dem rigtigt, så jeres tekster rammer plet.

Vi tager modtageren i hånden.

SEO-tekster.

Synlighed på Google er vigtigt for alle virksomheder med en stærk onlineprofil. Vi har skrevet sælgende SEO-tekster for både iværksættere og store virksomheder.

Vigtige SEO-parametre

Alle vores hjemmesidetekster har SEO for øje og er skrevet i et godt, sælgende sprog. Hvis du ønsker det, kan stiller vi ekstra skarpt på disse SEO-parametre:

  • Overskrifter: H1’er og H2’er
  • Interne links og gode ankertekster
  • Evt. udgående, eksterne links
  • SEO-titel og metabeskrivelse
  • Nøgleord og nøgleordsdensitet

Overskrifter: H1’er og H2’er

Vi skriver sælgende overskrifter, hvor de relevante nøgleord også er nævnt. Overskrifterne tjener to vigtige formål: 1) At fange læserens interessere og øge muligheden for konvertering, 2) At fange botternes interesse.

Interne links og gode ankertekster

Vi taler med jer om, hvilke sider I gerne vil booste, og sørger for, at der er mulighed for interne links til netop de sider med gode ankertekster og relevante nøgleord.

Evt. udgående links

Ønsker I også udgående links til eksterne, troværdige sider, kan vi også sørge for at skrive det ind i teksterne. Eksterne links til udgående sider kan være en god idé for læseren, men giver også søgemaskinerne et naturligt linkflow.

SEO-titel og metabeskrivelse

Vi skriver en passende og sælgende SEO-titel og metabeskrivelse til alle teksterne, hvor vi selvfølgelig nævner de relevante nøgleord. Vi sørger også for, at hverken SEO-titlen eller metabeskrivelsen er længere, end hvad der vises i søgeresultaterne (medmindre I har andre ønsker naturligvis. Nogle SEO-eksperter mener nemlig, at det er en god idé at skrive metabeskrivelsen længere end visningen, da det jo også er tekster, der muligvis indekseres, omend vi ikke kan se den).

Nøgleord og nøgleordsdensitet

Vi taler med dig om, hvilke nøgleord du gerne vil findes på i søgemaskinerne og udarbejder gerne en søgeordsanalyse i Googles Keyword Planner-Tool. Efterfølgende sørger vi for, at nøgleordene bliver integreret i teksterne med en passende nøgleordsdensitet, så vi naturligvis ikke keywordstuffer.

Læseren i centrum

Når vi skriver SEO-tekster, er læseren ALTID i centrum. Vi skriver altså ikke tekster bare for at tilfredsstille søgemaskinerne. Indholdet skal have kvalitet, være relevant og stille afsenderen/dig i et troværdigt lys, så teksterne også konverterer. Af den grund læser vi også altid korrektur på teksterne, inden vi sender dem/lægger dem op.

Forskellige former for SEO-tekster

Ofte er de SEO-tekster, vi skriver, egentlig bare forskellige typer af hjemmesidetekster, som selvfølgelig skal tilfredsstille læserens behov og alligevel fange søgemaskinernes interesse. Det er fx produktbeskrivelser, kategoribeskrivelser, guides, blogindlæg eller Viden Om-indlæg.

Hele pakken

Hvis du ønsker det, kan vi sagtens lægge teksterne op i jeres system, hvis det er nogenlunde brugervenligt som fx de fleste CMS-systemer. Når vi lægger op, sørger vi selvfølgelig for at linke internt og udfylde SEO-titel og metabeskrivelse. Skal vi også lægge teksterne op, koster det ekstra.