Hjemmesidetekster.

Gode hjemmesidetekster kan optimere jeres salg, synlighed på nettet og stille jer i et troværdigt, skarpt lys. Gode tekster giver lyst til at handle: at købe og agere.

Teksten er ekspedienten i butikken

Når vi skriver hjemmesidetekster, er teksten en ekspedient, der ligesom i en butik skal tage kunden i hånden, vejlede og informere.

Uanset om det er viden, produkter eller virksomhedsprofiler, vi skal sælge, skal læseren (den potentielle kunde) føle sig i trygge hænder. Hvis man ikke får noget at vide, ved man jo ikke, hvad man går ind til, og føler man sig utryg, fejl-vejledt eller sulten efter flere informationer, er konkurrenten ikke mere end et klik væk.

Hvordan skriver vi hjemmesidetekster ?

Vi er nødt til at vide noget om den virksomhed, vi skal skrive for, før vi går i gang. Derfor tager vi altid en indledende snak enten over telefonen eller til et møde. Har I allerede et kommunikationsmateriale, vi kan lægge os op ad, fx en eksisterende hjemmeside, kan vi hente meget af vores research derfra, ellers modtager vi gerne diverse tekstmaterialer såsom powerpointpræsentationer, brochurer, cv’er eller andet materiale, der kan lære os om virksomheden og personerne bag.
Når vi skriver hjemmesidetekster, tager vi selvfølgelig også altid højde for, at vi skriver til nettet, så teksterne bliver fundet i Google.

Hvem er jeres modtagere, og hvad er jeres budskab ?

For at kunne skrive en god tekst skal vi også kende modtageren (målgruppen) og budskabet. Nogle gange er det noget, vi definerer i samarbejde, for det er ikke altid, kunden er klar over, hvem de egentlig skriver til, og hvad de gerne vil have kommunikeret frem. Nogle virksomheder kommunikerer historien om dem selv ud som det første, men det er ikke ret ofte, det faktisk er det budskab, der er det vigtigste for modtageren. Typisk vil en modtager hellere vide, hvad de får ud af at handle med virksomheden, end hvad virksomhedens stolte tradition er. En del af arbejdet for os er derfor at informationshierarkisere, så netop budskabet til modtageren kommer rigtigt frem.

Vi tager modtageren i hånden.