Sproglig rådgivning.

  • Skriveguide

  • Sprogpolitik

  • Råd og vejledning

Vi kan hjælpe med:

  • skriveguide
  • sprogpolitik  
  • råd og vejledning

Hvem hjælper vi?

a1’s kundeskare spænder fra store virksomheder og institutioner som f.eks. Aller, COOP, Folketinget, Volkswagen, Nordjyske Medier, Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Kärcher, Gyldendal, Karnov, Operate og Pilgrim til en lang række nystartede og enkeltmandsvirksomheder. Vi har også skræddersyet kurser til bl.a. FOF og Erhvervshuset.

Hvem er vi?

a1s team består af et alsidigt hold af professionelle kompetencer inden for sprog og kommunikation. På den måde kan vi til enhver tid hjælpe jer med at forbedre jeres tekster, så de rammer jeres læsere. 

Kommunikation, korrektur og kærlighed

Bliv klogere på sprog og kommunikation.

Alle indlæg om sprog og kommunikation fra vores blog, Ud med sproget!

Foto af en bogstak med bl.a. Nudansk Ordbog

Hvordan fik Amager øgenavnet Lorteøen?

/
Lorteøen, Stenbroen, Whiskybæltet. Vi har altid været hurtige til at opfinde øgenavne, der håner andres steder at bo, men hvorfor hedder det alligevel noget så nedladende som Lorteøen? En diskurs, der hænger ved, selv om Amager er i opblomstring.
En revne i muren som tegn på en skrøne om tekstforfattere

En skrøne om tekstforfatning

/
Det flyder, læses let, synes enkelt. Det kan alle da finde ud af! Men nej, det er en skrøne, at virksomheder ikke behøver tekstforfattere. Læs her 3 gode grunde til, at vi faktisk er meget nødvendige.
Forsiden af bogen "Det bevidste brev" af Anne Katrine Lund

”Hellere breve end sms,” siger de unge

/
a1kommunikation var til uddeling af sprogprisen.dk, og her lærte vi, at brevet slet ikke er på vej væk. Faktisk virker brevet bedre som kommunikationsform end sms og sociale medier, hvis de unge skal tage det seriøst.

© Copyright 2008-2024 · a1kommunikation