Sproglig rådgivning.

  • Skriveguide

  • Sprogpolitik

  • Råd og vejledning

Vi kan hjælpe med:

  • skriveguide
  • sprogpolitik  
  • råd og vejledning

Hvem hjælper vi?

a1’s kundeskare spænder fra store virksomheder og institutioner som f.eks. Aller, COOP, Folketinget, Volkswagen, Nordjyske Medier, Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Kärcher, Gyldendal, Karnov, Operate og Pilgrim til en lang række nystartede og enkeltmandsvirksomheder. Vi har også skræddersyet kurser til bl.a. FOF og Erhvervshuset.

Hvem er vi?

a1s team består af et alsidigt hold af professionelle kompetencer inden for sprog og kommunikation. På den måde kan vi til enhver tid hjælpe jer med at forbedre jeres tekster, så de rammer jeres læsere. 

Kommunikation, korrektur og kærlighed

Bliv klogere på sprog og kommunikation.

Alle indlæg om sprog og kommunikation fra vores blog, Ud med sproget!

Corona er bare ikke et farligt navn

/
90'er-musik, øl og dansk design er de associationer, vi får, når vi hører om Corona. Måske er det derfor, så mange danskere havde svært ved at tage Corona alvorligt. Men hvad hvis sygdommen hed noget helt andet? Pest eller kolera? SARS eller REX?
mediernes refleksion er sløret

Slører medierne vores billede af os og dem?

/
Etniske minoriteter i Danmark er fortsat underrepræsenterede i mediebilledet. Og det har konsekvenser. For hvordan kan vi se hinanden, når vi end ikke genkender os selv igennem mediernes slørede linse? Sproget er magtfuldt, og hvis kun få får en stemme, tilsløres både ligheder og forskelle.

Kender du din målgruppe?

/
Kun hvis I kender jeres målgrupper, kan I ramme dem lige i hjertet. Der er forskel på at skrive til en mand på 65 og en kvinde på 30. Og der er forskel på, om du rammer dem, du gerne vil ramme, eller en helt anden gruppe af mennesker, som tilfældigt læser med. At kende sin målgruppe/modtagere er det vigtigste for jeres tekster.