Artikler om kommunikation.

Alle artikler om kommunikation fra bloggen Ud med sproget!

Pixibøger

27. januar 2022/af Aninja Grøn
Forsiden af bogen "Det bevidste brev" af Anne Katrine Lund

”Hellere breve end sms,” siger de unge

a1kommunikation var til uddeling af sprogprisen.dk, og her lærte vi, at brevet slet ikke er på vej væk. Faktisk virker brevet bedre som kommunikationsform end sms og sociale medier, hvis de unge skal tage det seriøst.
8. oktober 2014/af Christiane Bjørn Weile
Scrabble-prikker, hvor der står SEO

Det er de små og sproglige detaljer, der batter for god SEO

SEO er et stort emne, og derfor fokuserer vi i denne artikel kun på en brøkdel (men meget vigtigt del) af din søgemaskineoptimering, nemlig betydningen af de små detaljer. Det er nemlig vigtigt, du tager højde for din målgruppes specifikke søgninger og stavemåder og har det in mente i optimeringen af dit indhold.
7. juni 2021/af Anna Kirstine Havdal Pedersen
To barbie-dukker sidder foran en computer

Få succes online: Strategi og forarbejde

Husk at gøre forarbejdet, og læg den rette onlinestrategi. Onlinekanalerne er vigtige salgskanaler, som du skal tage seriøst.
4. maj 2021/af Christiane Bjørn Weile
Tegning af hurtig hest

Betalt trafik – er det pengene værd?

Er betalt trafik pengene værd? Er det en god idé at supplere SEO med betalt trafik. Det korte svar er JA. Læs med her, og få gode fif til, hvordan du skal forholde dig til Adwords og betalt trafik.
28. april 2021/af Christiane Bjørn Weile
illustration af en packman-figur der spiser ord

Content is king

Content (indhold) er den vigtigste vej til onlinesucces. Her kommer vi med nyttige fif til godt indhold, og hvad du skal huske at gøre, så søgemaskinerne finder og indekserer det.
19. april 2021/af Christiane Bjørn Weile
Fotografi af et scrabble-spil med ordet content fremhævet

Få succes online: Content marketing

Content marketing er den sikre vej til onlinesucces. God content fortæller din målgruppe, hvem du er, og hvad din virksomhed sælger – på en sjov, troværdig måde. Vi kommer med gode fif til, hvordan du får succes med din content.
13. april 2021/af Christiane Bjørn Weile
Illustration af Fru Søge, en analogi på Google

Hvad er SEO?

SEO står for søgemaskineoptimering og handler bl.a. om at skrive tekster, der rangerer højt i Google, så potentielle kunder kan finde dig og din virksomhed. Læs med her, og bliv meget klogere på SEO.
13. april 2021/af Christiane Bjørn Weile
mediernes refleksion er sløret

Slører medierne vores billede af os og dem?

Etniske minoriteter i Danmark er fortsat underrepræsenterede i mediebilledet. Og det har konsekvenser. For hvordan kan vi se hinanden, når vi end ikke genkender os selv igennem mediernes slørede linse? Sproget er magtfuldt, og hvis kun få får en stemme, tilsløres både ligheder og forskelle.
20. januar 2020/af Mette Høegh Pedersen

Vi trængte til at blive sat i stå

Sæt i gang. Sæt i stå! Stop. Stå stille. Et pusterum. Et åndedrag. Et suk.
29. marts 2020/af Christiane Bjørn Weile

Corona er bare ikke et farligt navn

90'er-musik, øl og dansk design er de associationer, vi får, når vi hører om Corona. Måske er det derfor, så mange danskere havde svært ved at tage Corona alvorligt. Men hvad hvis sygdommen hed noget helt andet? Pest eller kolera? SARS eller REX?
18. marts 2020/af Christiane Bjørn Weile
Kram bamsen er a1 kommunikations skabelon til mere salg på nettet

Hvad er en god tekst?

Afsender, Budskab, Modtager, SEO og at Elske det, vi skriver om, er de 5 vigtigste elementer i en god webtekst. Kram BAMSEN, så du sælger mere.
24. september 2018/af Christiane Bjørn Weile
En ordblind fisker ved skiltet "Fiskeri forbudt".

Ordblinde springer ud i en verden af ord

Hvilke praktiske og følelsesmæssige udfordringer møder ordblinde i deres hverdag? Og hvad kan ordblinde gøre, så hverdagen bliver lettere? Vi har spurgt ordblindekoordinator Martin Rasmussen og Helene Knudsen, der selv er ordblind.
7. november 2018/af Jette Nikolajsen
Foto af bogen "Tekst og trafik - vejen til mere salg på nettet"

Bog om SEO, tekstforfatning og onlinekommunikation

Bogen er den første af sin slags, der kombinerer klassisk kommunikation med onlineelementerne SEO, WordPress og menustruktur.
10. september 2018/af Christiane Bjørn Weile

Fri os fra alt det indhold

Indhold er vigtigt - for brugeren og for SEO. Men kan det ikke blive ALT for meget, så det har den modsatte effekt? At vi hellere vil være fri og ligefrem mister lysten til at købe?
31. oktober 2013/af Christiane Bjørn Weile
Foto af ordet social fra Nudansk Ordbog

Fejltagelser på sociale medier

Sociale medier er i mange tilfælde en god idé for moderne virksomheder. Men det kræver strategi og indsigt at begå sig på de digitale platforme, og har man ikke det, kan man hurtigt komme til at begå fatale fejl.
6. november 2013/af Joan Jensen
Foto af et papir, hvor der står Dig?

Det er dig, der bestemmer!

Sprognævnet bestemmer ikke, hvilke ord vi skal bruge, eller hvordan de skal staves. Det gør du!
Har du et godt ord, vi mangler i det danske sprog, kan du tippe Sprognævnet her.
30. april 2014/af Christiane Bjørn Weile
Foto af en bogstak med bl.a. Nudansk Ordbog

Hvordan fik Amager øgenavnet Lorteøen?

Lorteøen, Stenbroen, Whiskybæltet. Vi har altid været hurtige til at opfinde øgenavne, der håner andres steder at bo, men hvorfor hedder det alligevel noget så nedladende som Lorteøen? En diskurs, der hænger ved, selv om Amager er i opblomstring.
21. april 2015/af Christiane Bjørn Weile
rød cirkel med a1 i hvid. a1kommunikations logo

Hvorfor hedder vi A1?

Som kommunikationsfirma skal man jo helst hedde noget helt genialt og opfindsomt, der viser kreativitet og tekstforfatterens leg med ordene. Er a1 sådan et navn? Tjahh, egentlig ikke. Men der er en god grund til, vi hedder a1, og den kan du læse lige her.
5. april 2016/af Christiane Bjørn Weile
bogstaver med facebooks font i fokus

Sociale medier – hvad kan de gøre for din virksomhed?

Forstår du at bruge de digitale platforme rigtigt, kan sociale medier være en gevinst for din virksomhed. Få her en række tips til, hvad du skal være opmærksom på for at få succes på de sociale medier.
25. oktober 2013/af Joan Jensen